خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات


قیام سربداران که در قرن 8 هجری دارالمومنین سبزوار مرکز منطقه خراسان غربی اتفاق افتاد، منشأ تأثیرات بسیار زیادی بر جنبش های مردمی بعد از خود شد.

به همین دلیل در کشور اسلامی و شیعه مذب ایران ، جنبش سربداران از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است و حرکت سربداران امروز به عنوان نماد آزادگی و غیرتمندی در میان ایرانیان محسوب می شود.

به دلیل همین ارزش های نهضت سربداران بود که بعد از وقوع انقلاب اسلامی ایران و در دوران سخت جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ، یکی از اولین سریال های سنگین تاریخی که در صدا و سیمای ایران ساخته شد ، سریال سربداران بود.

سریال سربداران در میان مخاطبان تلویزیون از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار شد و هم اکنون در صدا و سیمای ایران به عنوان یک اثر شاخص تلویزیونی مطرح است.

به دلیل اهمیت سریال سربداران بعضی از بزرگان سیاسی کشور مستقیما بر سناریوی این سریال نظارت می کرده اند. از جمله می توان به آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله خامنه ای اشاره کرد که آیت الله هاشمی در خاطرات روزانه اش چند مرتبه به این موضوع اشاره کرده است.

شمار زیادی از بهترین بازیگران سینما و تلویزیون ایران در سریال سربداران بازی کردند که از آن جمله می توان به امین تارخ ، محمدعلی کشاورز ،  افسانه بایگان ، علی نصیریان ، سوسن تسلیمی و ... اشاره کرد.


سریال سربداران



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی