خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پیوند دائمی ملت های منطقه مرهون ابوالفضل بیهقی است


سبزوار - ایرنا - رایزن فرهنگی سفارت افغانستان در ایران گفت: ابوالفضل بیهقی با کتابت تاریخ بیهقی، پیوند ملت های منطقه را دائمی و ناگسسته کرده است.


شفیق شرق سه شنبه شب در هشتمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی در سبزوار افزود: ابوالفضل بیهقی ادیب، اندیشمند و مورخ نامداری است که ادبیات جهان و کشورهای فارسی زبان از آن بهره می برند.


وی اظهار داشت: ابوالفضل بیهقی در قلب مردم افغانستان جای دارد و برای مردم سرزمین ما شخصیتی ارزشمند است.


وی گفت: در رشته زبان و ادبیات فارسی مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاههای افغانستان به متون بیهقی توجه خاصی شده است و نیز نام بزرگترین انتشارات این کشور به نام بیهقی است.


شفیق شرق افزود: بیهقی گزارشگر حقیقت بوده و حقایق را به گونه ای نوشته که تا امروز ماندگار بوده و اثری به جا گذاشته که به جای آنکه از سلطان مسعود غزنوی یاد شود از بیهقی نام برده می شود.


رایزن فرهنگی سفارت تاجیکستان در ایران نیز گفت: ابوالفضل بیهقی پیوند و قرابت فرهنگی کشورهای فارسی زبان را به هم نزدیک تر کرده و تبادل اندیشه ها را بیشتر نموده است.


'یوری بایف مرادجان' افزود: مردم تاجیکستان سالهای گذشته از ترجمه روسی تاریخ بیهقی بهره می بردند که اکنون یک پژوهشگر تاجیکستان آن را به زبان این کشور ترجمه کرده است. / ایرنا


گفتنی است یکم آبان ماه به عنوان روز ملی بزرگداشت ابوالفضل بیهقی ادیب و مورخ برجسته ایرانی و پدر نثر کلاسیک فارسی مطرح است. 


ابوالفضل بیهقی با کتاب جاودانه تاریخ بیهقی از بزرگترین مشاهیر ایران و از نام آوران سرزمین تاریخی بیهق و منطقه خراسان غربی  است. 


هشتمین همایش بزرگداشت ابوالفضل بیهقی امسال نیز در زادگاهش در هفته اول آن طی چند روز برگزار شد.



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی