خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

حیاط خانه تاریخی اسلامی در سبزوار یکی از نمونه حیاط های دلباز و با صفا است که در معماری بسیاری از منازل قدیمی منطقه خراسان غربی وجود داشته است.


آنچه بیش از همه جلب توجه می کند، حوض آب و یا دریاچه نسبتاً بزرگی در وسط این حیاط است که وقتی پر آب باشد، در هوای گرم و خشک تابستانی شهرهای کویری لطافت و زیبایی خاصی به محیط اطراف خود می بخشد.


خانه اسلامی یکی از ابنیه ی تاریخی شهر سبزوار است که به خاطر برخورداری از معماری سنتی منطقه خراسان غربی دارای ارزش فراوانی است.


این خانه به تازگی توسط شورای شهر ، شهرداری و اداره میراث فرهنگی شهرستان مرمت شده و در اختیار یکی از مجموعه های فرهنگی سبزوار قرار گرفته و تحت عنوان حسینیه ی هنر،نامگذاری شده است.


خانه تاریخی اسلامی در یکی از خیابان های فرعی منشعب از خیابان تاریخی بیهق سبزوار محدوده بیهق 18 واقع شده است.


شهر سبزوار مرکز منطقه ای ناحیه ی خراسان غربی و در واقع قلب تپنده تاریخی و فرهنگ خراسان است و از صدها خانه و ابنیه ی تاریخی دیگر برخوردار است که در صورت احیای این ابنیه، فرصت مناسبی جهت جذب گردشگران و رونق صنعت توریسم در این منطقه از کشور فراهم می آید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی