خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات
رونمایی از تمبر دکتر علی شریعتی در سبزوار

در مراسم سالروز تولد دکتر علی شریعتی از تمبر یادبود هشتاد و پنجمین سالگرد تولد این متفکر و روشنفکر جهان اسلام رونمایی شد.
 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، این مراسم با حضور دانشجویان، استادان دانشگاه، دوستداران فرهنگ و هنر و اقشار مردم در سالن استاد محمد تقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد.
 
معاون فرهنگی دانشگاه حکیم سبزواری در این مراسم با اشاره به سابقه مبارزات انقلابی دکتر شریعتی بر ضد طاغوت گفت: وی برای رهایی دیگر ملت های مظلوم منطقه نیز تلاش های موثری کرد.
 
دکتر حسین  صیانتی افزود: او در سال ۱۳۳۷ به سازمان آزادی بخش الجزایر می‌پیوندد و در سال ۱۳۳۹ خورشیدی مقاله "شعر چیست؟" ساتر را ترجمه و در پاریس منتشر می‌ کند.
 
وی گفت: دکتر شریعتی یکی از متفکران مسلمان بود و در عین حال، رویکردی نقادانه نسبت به برخی از باورهای مذهبی داشت.
 
معاون دانشگاه حکیم سبزواری افزود: در عین حال این اندیشمند و روشنفکر جهان اسلام  از نگاه سطحی به مدرنیته نیز انتقاد می‌کرد.
 
دکتر صیانتی گفت: دکتر علی شریعتی معتقد بود که راه پیشرفت و ترقی ملت‌های شرقی، متفاوت از راهی است که غرب پیموده‌ است. /
 
 
گفتنی است، دکتر شریعتی از بزرگترین مشاهیر ایران و از مفاخر کم نظیر دیار سربداران است که افکار و نظریاتش تأثیر بسزایی در شکل گیری حرکت های انقلابی و موج های اجتماعی در دوران معاصر ایران داشته است. وی حتی در سایر کشورهای مسلمان نظیر ترکیه نیز هوادارانی دارد و کتاب هایش از پرفروش ترین کتاب های نمایشگاه بین المللی کتاب بیروت در سال 89 (منبع) و نیز در صدر پرفروش های کشور کوزوو بوده است.(منبع)
 
علی شریعتی متولد دوم آذرماه 1312 در روستای کاهک شهرستان داورزن است. پدر او استاد محمد تقی شریعتی پژوهشگر دینی و نویسنده و مبارز برجسته معاصر از اهالی روستای مزینان بوده است. شهرستان داورزن محل تولد و رشد کودکی دکتر شریعتی تا سال 1391 از بخش های تابعه شهرستان سبزوار در غرب خراسان رضوی بوده است. 
 
امید می رود برگزاری مراسم هشتاد و پنجمین زادروز دکتر علی شریعتی در دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان بزرگترین دانشگاه ملی نیمه غربی استان خراسان رضوی مقدمه ای باشد بر فعالیت های عمیق تر علمی و موثرتر اجتماعی این دانشگاه در حوزه معرفی، تجلیل و تبیین یکی از مشاهیر برجسته دیار سربداران باشد.







نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی