خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

رهبر انقلاب به سبزوار

دیدگاه آیت الله خامنه ای درباره عظمت تاریخی و فرهنگی سبزوار


سبزوار از نگاه شخصیت های برجسته علمی، ادبی ، فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی(کلیک کنید)


در این نوشتار بخشی از سخنرانی آیت الله خامنه ای در زمان تصدی پست ریاست جمهوری به تاریخ ۳۰ تیرماه ۱۳۶۵ در مصلای سبزوار منتشر می شود که معظم له در این سخنان جایگاه باعظمت تاریخی و فرهنگی دارالمومنین سبزوار دیار سربداران را تشریح کرده است:


بسم الله الرحمن الرحیم


در جمع صمیمی و پر شور برادران و خواهران عزیز سبزوار و در شهر مومن و انقلابی و در فضایی که از انفاس پاک و از نیات صادق شما عزیزان سرشار و انباشته است بنده احساس می کنم که جو کامل انقلابی را و مردم مومن و صادق و پاکباز را همانطوری که همیشه از سبزوار شناخته ایم در برابر خود زیارت می کنم و مشاهده می کنیم. سبزوار محیط آشنایِ مهربانِ صمیمی را از سال ها پیش می شناسم. شما مردم مومن و علاقه مند به دین، شما جوانان پر شور، شما فضلا، فرهنگیان، زبده گان علمی را از دوران های گذشته در سبزوار شناخته ام و محیط علم و فرهنگ و فضای دین و اخلاص را در شهر شما و در میان مردم شما آزموده ام. در صد سال اخیر سبزوار هم مرکز فقه بوده است و هم مرکز فلسفه و عرفان بوده است و هم مرکز ادبیات و هنر.


در سال های پیش از پیروزی انقلاب از جمله شهرهایی که امتحان خوبی در دفاع از حق اسلام و در مقابله با ستمگران و طواغیت ایستادند شما سبزواری هابودید. از اول انقلاب هم در جبهه و پشت جبهه نشانه های ایمان شما، اخلاص شما همواره مشهود بوده است. خاطرات فراوانی هم از سبزوار در گذشته دارم. باید به طور خلاصه عرض کنم دیدگاه همیشگی من نسبت به شما مردم مهربان، مومن، صمیمی و با اخلاص همیشه همین بوده است و روز به روز هم به حمد الله این دیدگاه تایید شده است. در روز غربت اسلام، شما با اسلام بودید. امروز هم که روز عزت و عظمت اسلام است شما سربازان اسلامید لذا من این دیدار عمومی را با شما خواهران، برادران، جوانان، سلحشوران، علمای محترم، فرهنگیان و همه قشرهای اجتماعی که در این مصلای با شکوه گرد آمده اید دیدار مبارکی به شمار می آورم و این را برای خودم توفیقی می دانم.


منبع : سلام سربدار


گفتنی است سبزوار در مرکز منطقه خراسان غربی واقع شده است.


آیت الله خامنه ای

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی