خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۲ مطلب در خرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است

۲۹
خرداد

پوسترهایی از دکتر علی شریعتی معلم بزرگ ایرانی و فرزند شایسته سبزوار به مناسبت چهل و ششمین سال درگذشت ایشان در 29 خرداد 1402

 

 

 

 

 

 

 

 

۲۳
خرداد

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه حکیم سبزواری گفت: شورای گسترش آموزش عالی با راه‌اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار، به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی کشور در این دانشگاه موافقت کرده و مجوز آن را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمدعلی زنگنه اسدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه حکیم سبزواری در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان و اشتغالزایی دانش‌آموختگان دانشگاهی، با مشارکت پارک علم و فناوری خراسان رضوی، پردیس علم و فناوری سبزوار را به عنوان دومین پردیس علم و فناوری دانشگاهی در کشور راه اندازی می کند.

وی اظهار داشت: مجوز اختصاص ۵۰ هکتار از زمین های دانشگاه حکیم برای استقرار پردیس از هیات امنای دانشگاه دریافت شده است که با استقرار پردیس علم و فناوری در محیط دانشگاه، دسترسی شرکتهای فناور به نیروی انسانی توانمند دانشگاهی آسان تر خواهد شد.

دکتر زنگنه اسدی گفت: پارک علم و فناوری خراسان دارای تجربه و ظرفیت ارزشمندی در تجاری سازی ایده های فناورانه است که این کمک بسیار خوبی برای شرکت ها است.

وی افزود: با حمایت پارک علم و فناوری خراسان تاکنون حدود ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات به شرکتهای مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه اختصاص یافته است و ظرفیت استفاده از ۱۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره ۱۶ نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: همچنین با پیگیری پارک علم و فناوری خراسان و حمایت فرماندار شهرستان سبزوار ۱۷۰ میلیارد ریال بودجه از محل تملک دارایی های سرمایه ای استان به راه اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار اختصاص یافته است.

دکتر زنگنه اسدی با بیان اینکه راه اندازی پردیس علم و فناوری سبزوار تحول خوبی را در مسیر افزایش اشتغال دانش پایه در منطقه فراهم می سازد، افزود: راه اندازی کامل این پردیس، نیاز به مشارکت ارکان مختلف دانشگاه و شهرستان دارد و انتظار می رود با پیگیری های مسوولان شهرستان، این امر هرچه زودتر محقق می شود.

دانشگاه حکیم سبزواری یکی از ۲۲ دانشگاه محور در ایران است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.