خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

پرچم استان شدن سبزوار بالاست

دوشنبه, ۱۲ خرداد ۱۳۹۹، ۰۷:۵۹ ب.ظ

علی اصغر عنابستانی نماینده مردم سبزواربزرگ در مجلس یازدهم اخیراً پیرامون موضوع تشکیل استان خراسان غربی و یا استان سربداران به مرکزیت سبزوار گفته است: چند سال قبل که به عنوان فرماندار سبزوار در اینجا حضور داشتم، با توجه به مطالبه ایجاد استان جدید در این منطقه، ایجاد شهرستان های جدید را پیگیری کردیم که جوین و جغتای در زمان خودمان انجام شد و خوشاب و داورزن هم مصوباتش گرفته شد ولی اجرایش به بعد از حضور بنده در سبزوار موکول شد و ششتمد هم که اخیرا اضافه شده است و سبزوار در حال حاضر بزرگترین حوزه انتخابیه در کشور [از لحاظ تعداد شهرستان] است. هیچ نماینده دیگری در حال حاضر در حوزه انتخابیه خود دارای ۶ شهرستان نیست.

وی افزود: با اینحال اینکه گفته شده است استان شدن نیاز به ۶ شهرستان داشته و اکنون که ۶ شهرستان داریم می توانیم استان شویم، حرف ناصحیحی است که به نظر من بیشتر برای ایجاد مطالبه برای بعدی ها مطرح شده است. اما به نظر من با شرایطی که اکنون در کشور می بینم بعید است که در 4 سال آینده استان جدیدی در کشور ایجاد شود و اگر قرار باشد استان جدیدی ایجاد شود قطعا ما باید اولویت اول باشیم اما متاسفانه اکنون سالهاست که فتیله مطالبه استان شدن سبزوار خوابیده و این صحیح نیست و باید پرچم مطالبه استان شدن سبزوار را بالا نگاه داریم.

عنابستانی ادامه داد: پستی که دوست من آقای ارکانی نماینده نیشابور اخیرا درباره تشکیل استان های جدید گذاشت، پست خطرناکی بود. چون گفته بود اگر قرار باشد که استانی تشکیل شود، 2 استان ولاغیر. ولی این حرف بدی بود و به معنای خط و نشان کشیدن برای نظام محسوب می شود. زیرا اگر نظام به هر دلیلی تصمیم بگیرد یک کاری را در یک جایی انجام دهد، کسی نمی تواند برایش خط و نشان بکشد و هر تصمیمی که نظام بگیرد باید اجرایی شود. اما اینجا عرض می کنم ما مطالبه استان شدن سبزوار را سر دست خواهیم گرفت. اگر شرایط کشور، شرایط محیایی شد، ما بلافاصله این مطالبه را روی میز مجلس می گذاریم ولی اگر شرایط محیا نشد ما سرمان را گرم این موضوع نخواهیم کرد تا از بقیه کارهای مهممان غافل شویم.

نظرات  (۱)

الکی این موضوع روپیگری نکنیدکه به هیچ نتیجه ای نمیرسیدجمعیت سبزوارباحومه آن خیلی کمترازحدقانونی یعنی یک میلیون نفراست شهرستانهای جنوب آن هم جزمنطقه تربت حیدریه هستندکه درقدیم به شهرستان ارتقایافته انداگردرتبصره نامه تعریف استان بیشترتحقیق کنیدبهترمتوجه این موضوعات میشوید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی