خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

۱۵ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

۳۱
ارديبهشت

نشریه ی فر سیمرغ که در اردیبهشت 97 منتشر شده است، با نگاه مقایسه ای به تقسیمات کشوری در منطقه ی سبزواربزرگ (خراسان غربی) با نیشابور به سرزنش عملکرد دو نماینده ی فعلی نیشابور در مجلس شورای اسلامی پرداخته است.

فرسیمرغ این مطلب خود را در همان تیتر و زیرتیتر و سپس در پاراگراف اول با پرداختن به مسائل تقسیمات کشوری مربوط به سبزوار آغاز کرده و تا پایان مطلب بارها و بارها به مقایسه عملکرد نمایندگان سبزوار و نیشابور در این زمینه پرداخته است.

این نشریه ی محلی نیشابور دخالت در امور محلی مربوط به منطقه خراسان غربی را تا آنجا پیش برده است که بدون ذکر دقیق منبع معتبر گفته همه روستاهایی که در دولت های نهم و دهم در سبزوار به شهر ارتقاء یافته اند، غیر قانونی بوده است!

با مطالعه این گونه مطالب این سئوال پیش می آید که اگر شهرستان نیشابور کلا بیشتر از این ظرفیت ارتقاء در تقسیمات کشوری را ندارد یا  نیشابوری ها نمی توانند برای خود نمایندگان شایسته ای انتخاب کنند تا به جای سر و صدا و داد و قال راه انداختن هایی از جنس رفتار سخیف هاجر چنارانی در وقایع یکشنبه سیاه نیشابور، مطالبات و نیازهای واقعی مردم نیشابور را پیگیری کنند، تا به چه زمانی و تا کجا مردم نجیب و شریف منطقه سبزواربزرگ باید تاوان این ناکارآمدی ها در منطقه ی نیشابور را بدهند و مورد ظلم و اهانت و آزار این همسایه ی ناآرام شرقی خود قرار بگیرند؟


۳۰
ارديبهشت

نشست مشترک رئیس و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری با هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه برگزار شد  

نشست مشترک رئیس و مسئولان دانشگاه حکیم سبزواری با هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه با هدف بررسی راهکارهای برقراری همکاری های متقابل و فراهم آوردن بسترهای لازم جهت  امضای تفاهم نامه  همکاری های علمی و آموزشی مشترک  برگزار شد.


 رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این  نشست با اشاره به اینکه دانشگاه کوفه، بزرگترین دانشگاه عراق با بیش از سی هزار دانشجو و بیست و یک دانشکده و دو هزارو پانصدعضو هیات علمی است، گفت: حضور هیات عالی رتبه دانشگاه کوفه در دانشگاه حکیم سبزواری با هدف بستر سازی اولیه جهت امضای تفاهم نامه  مشترک در آینده نزدیک است.


دکتر علی اصغر مولوی افزود: این تفاهم نامه  در حوزه های پژوهش و آموزش منعقد خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه در حوزه همکاری های آموزشی متقابل بحث تبادل استاد و دانشجو مد نظر ما است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت های حوزه تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حکیم سبزواری با امضای این تفاهم نامه دانشجویان دانشگاه کوفه جهت گذراندن دوره های تحصیلات تکمیلی به دانشگاه حکیم سبزواری خواهند آمد.


رئیس دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: همچنین بنا داریم در قالب این تفاهم نامه اساتید ما برای گذراندن فرصت های پژوهشی به خصوص پژوهش های کاربردی و انجام پروژه های پژوهشی مشترک با اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه کوفه در آن دانشگاه  حضور یابند.


دکتر مولوی ادامه داد: در حوزه پژوهش  در زمینه های علوم انسانی و دیگر حوزه ها از همکاری های متقابل استقبال می کنیم.




رئیس دانشگاه حکیم سبزواری با تاکید بر اینکه هدف ما  ایجاد ارتباطات گسترده علمی با سایر کشورها به خصوص کشورهای دوست و همسایه مانند عراق است، اظهار داشت: معتنقدیم هر چه فضا و اتمسفر دانشگاه بین المللی و تنوع دانشجویان خارجی  از کشورهای مختلف بیشتر شود، ارتقاء بیشتر دانشگاه را شاهد خواهیم بود.


رئیس دانشکده علوم تربیتی خواهران دانشگاه کوفه نیز در این نشست با تاکید بر اینکه دانشگاه حکیم سبزواری از جایگاه بسیار خوبی در میان دانشگاه های ایران دارد، گفت:  حضور ما در دانشگاه حکیم سبزواری و  نشست و رایزنی با مسولان این دانشگاه  در جهت فراهم آوردن بسترهای لازم جهت امضای تفاهم نامه همکاری مشترک است.


دکتر عباس الفحام افزود: این تفاهم نامه در زمینه های مختلف از جمله تبادل استاد و دانشجو، راهنمایی پایان نامه ها و تبادل اطلاعات و فناوری منعقد خواهد شد.


وی ادامه داد: دانشگاه کوفه هم اکنون با بسیاری از دانشگاه های بزرگ ایران تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و تبادل استاد و دانشجو دارد.


رئیس دانشکده علوم تربیتی خواهران با اشاره به اینکه بسیاری از شهر های ایران آشنا هستیم، گفت: سبزوار را از طریق سید عبدالاعلی سبزواریشناختیم و می دانستیم که این شهر؛ شهری عالم پرور و تجاری است.


***

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری دومین دانشگاه معتبر ملی در شمال شرق ایران و بزرگترین دانشگاه منطقه خراسان غربی (نیمه غربی خراسان رضوی) است. این دانشگاه تا کنون ارتباطات بین المللی متعددی با دیگر دانشگاه های خارجی در کشورهای اروپایی و آسیایی برقرار کرده است.




۳۰
ارديبهشت

راه های مواصلاتی همواره از مهمترین زیرساخت های توسعه در هر شهر و منطقه ای محسوب می شده اند. به میزانی که شهرها و مناطق مختلف دسترسی بیشتری به مسیرهای مواصلاتی مختلف داشته باشند، فرصت های بیشتری برای توسعه پایدار در اختیار خواهند داشت.


در یک نگاه کلی مسیرهای مواصلاتی را  در جهان امروز می توانیم به 4 دسته مستقل هوایی، دریایی، ریلی و جاده ای تقسیم کرد. و خود مسیرهای مسیرهای جاده ای باز در دسته بندی های بعدی به جاده های اصلی و فرعی، آزادراه ها، بزرگراه ها و ... تقسیم می شود.


به جز مسیرهای دریایی که فقط در شهرها و مناطق همجوار با دریا و رودخانه های بزرگ قابل راه اندازی است، بقیه ی مسیرهای مواصلاتی نظیر هوایی و ریلی و جاده ای تقریبا در همه مناطق خشکی ها امکان گسترش را دارند و خوشبختانه استان خراسان رضوی  در شمال شرق ایران از همه مسیرهای ارتباطی ممکن در خشکی  از جمله جاده های اصلی و فرعی، بزرگراهی و آزادراهی، خطوط آهن و مسیرهای هوایی برخوردار است.


اما میزان برخورداری از مسیرهای مواصلاتی در خراسان رضوی مطمئناً نسبت به نیازهاو ظرفیت های موجود جمعیتی، صنعتی، فرهنگی و گردشگری این استان پهناور کافی نیست.


در حال حاضر استان خراسان رضوی به لحاظ مسیرهای جاده ای اصلی، بزرگراهی و ترانزیتی دارای سه نقطه ثقل مواصلاتی در شهرستان های مشهد، سبزوار و تربت حیدریه است که این سه مرکز ثقل که در شرق، غرب و مرکز خراسان رضوی قرار گرفته اند، در واقع سه کانون اصلی توزیع رفت و آمدهای جاده ای در شمال شرق ایران و استان خراسان بزرگ مسحوب می شوند.


مشهد ( شرق خراسان - خراسان رضوی):

محور جاده ای مشهد – سبزوار –  به سمت استان سمنان و تهران

محور جاده ای مشهد – سرخس -  مرز ترکمنستان

محور جاده ای مشهد – قوچان – بجنورد –  به استان گلستان و شمال کشور

محور جاده ای مشهد – فریمان – تربت جام –  تایباد – دوغارون و مرز افغانستان

محور جاده ای مشهد – تربت حیدریه – سه راهی شادمهر به سمت خراسان جنوبی


سبزوار(غرب خراسان – خراسان غربی):

محور جاده ای سبزوار – شاهرود – سمنان – تهران

محور جاده ای سبزوار – مشهد 

محور جاده ای سبزوار – جوین – اسفراین – بجنورد

محور جاده ای سبزوار – سلطان آباد – قوچان – مرز ترکمنستان (باجگیران)

محور جاده ای سبزوار – بردسکن – کاشمر – خلیل آباد – تربت حیدریه به سمت خراسان جنوبی 


تربت حیدریه: (مرکز خراسان، خراسان مرکزی)

محور جاده ای تربت حیدریه – مشهد

محور جاده ای تربت حیدریه – شادمهر – فردوس – طبس به سمت استان یزد

محور جاده ای تربت حیدریه – شادمهر – گناباد – قاین و استان خراسان جنوبی 

محور جاده ای تربت حیدریه – کاشمر – خلیل آباد – بردسکن – سبزوار 

محور جاده ای تربت حیدریه – تایباد – مرز افغانستان (دوغارون)


مسیرهای ضروری جهت احداث:

آزادراه حرم تا حرم که با احداث آن شهرستان های مشهد ، نیشابور و سبزوار از مزیت مسیرهای آزادراهی برخوردار می شوند و به تهران و نواحی مرکزی کشور متصل می گردند.

باند دوم سه راهی شادمهر – کاشمر

مسیر جاده ای سبزوار – طررود – اصفهان که میانبر بسیار مفیدی جهت کاهش فاصله استان های خراسان رضوی و شمالی  در شمال شرق ایران با استان های اصفهان و یزد  در مرکز کشور محسوب می شود.

بزرگراه مشهد – فریمان – تربت جام - دوغارون

باند دوم مسیر جاده ای خواف – تربت حیدریه

مسیر جاده ای سبزوار – جغتای – جاجرم - استان گلستان 

جاده جدید درگز تا مرز دوغایی


به جهت کاستن از ترافیک بسیار بالای حمل و نقل جاده ای در اطراف کلانشهر مشهد،  بهتر است دیگر کانون های مواصلاتی در شمال شرق ایران نظیر سبزوار و تربت حیدریه تقویت شوند و نیز کانون های جدیدی در مناطق مستعدی نظیر بردسکن - کاشمر، قوچان و گناباد که در تقاطع های مواصلاتی مهم شرق به غرب یا شمال به جنوب استان و استان های همجوار قرار گرفته اند، ایجاد گردد.













۲۸
ارديبهشت

فرودگاه سبزوار در ابتدای سال 97 چگونه عمل می کند

 ریحانه ریاحی/ مجله اینترنتی اسرارنامه


فرودگاه سبزوار در اولین ماه سال 97 طبق اعلام مندرج در شماره صد و یکم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، تعداد 2220 نفر مسافر را در مسیر هوایی تهران جابه جا کرده است.

 

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه، این میزان جابه جایی نسبت به ماه قبل که تعداد  1878 نفر مسافر بوده، رشد 18 درصدی را در فروردین ماه 97 نشان می دهد.

 

البته در فروردین 97 تعداد کل پروازهای صورت گرفته در این فرودگاه 32 فروند بوده که متاسفانه این رقم نسبت به آخرین ماه سال 96 با 34 پرواز، خبر از کاهش ناچیز 6 درصدی تعداد پروازها می دهد.

 

در زمینه حمل بار نیز این فرودگاه در فروردین ماه 97 با جابه جایی 18496 کیلوگرم بار نسبت به اسفند 96 با جابجایی 15618کیلوگرم بار رشد 18درصدی داشته است.

 

گفتنی است پروازهای فرودگاه شهید الهامی نژاد سبزوار در فرودین 97 توسط دو شرکت هواپیمایی ماهان و آسمان انجام شده است که33 درصد پروازهای شرکت هوایپمایی آسمان با تأخیر صورت گرفته، در حالی که این رقم درباره شرکت هواپیمایی ماهان 10درصد اعلام شده است.

 

اخیراً قول هایی مبنی بر ورود شرکت هواپیمایی آتا به سبزوار و برقراری پروازهای جدید این شرکت علاوه بر شرکت های آسمان و ماهان داده شده است.امید می رود افزایش فعالیت شرکت هواپیمایی آتا در کنار شرکت های آسمان و ماهان بتواند عملاً به افزایش تعداد کل پروازها و جابجایی بار و مسافر در سبزوار بزرگ منجر شود و شاهد رشد عملکرد در ماه های آتی باشیم.


گفتنی است فرودگاه سبزوار، تنها فرودگاه منطقه خراسان غربی است که در 12 کیلومتری جنوب غربی شهر سبزوار واقع شده است.


۲۷
ارديبهشت

توحید شهر ناحیه ی ویژه شهری شد / ظرفیت توحید شهر برای تبدیل شدن به منطقه گردشگری و تفریحی در شمال سبزوار

با اخذ مصوبه از شورا: توحیدشهر سبزوار به ناحیه ویژه شهری ارتقا یافت

 

سرپرست ناحیه توحید شهر سبزوار گفت: ارتقا منطقه توحیدشهر سبزوار به عنوان ناحیه ویژه شهری به تصویب شورای اسلامی شهر رسید.

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری سبزوار، حسین دولت آبادی با بیان این مطلب افزود: با مجموعه فعالیت ها و برنامه های توسعه ای چشم انداز توحیدشهر و ارائه گزارش توجیهی شهرداری سبزوار و توجه ویژه شورای اسلامی شهر، توحیدشهر به عنوان ناحیه ویژه شهری و همانند دو منطقه شهری مستقل شد.

 

وی اضافه کرد: بنا به درخواست شهرداری سبزوار و با این توجیه که شهر سبزوار بصورت دو هسته ای است و توحید شهر بصورت یک هسته منفصل شهری با شرایط طبیعی و اقلیمی کاملاً متفاوت در خارج از کمربند شهر قرار گرفته و با جاده سلامت به این هسته متصل شده است این لایحه از طرف شهردار سبزوار به شورای شهر ارسال شد.

 

دولت آبادی گفت: با ارائه این توجیه که این محدوده می تواند منطقه گردشگری تفریحی شهر سبزوار باشد و جمعیت آن به اندازه مجموع تعدادی از شهرهای سبزوار بزرگ است از شورای اسلامی درخواست پذیرش این محدوده بعنوان ناحیه ویژه شهری شد که با حمایت کامل و اتفاق نظر اعضای  شورا مورد تصویب قرار گرفت.

 

او ادامه داد: سال گذشته دستورالعملی از وزارت کشور به شهرداری ها ابلاغ شد که بر اساس آن شهرداری ها می توانند یک بخشی از شهر را که جمعیت آن کمتر از حد نصاب یک منطقه شهری داراست و از ویژگی های خاص و منحصر به فردی برخوردار باشد را بعنوان یک ناحیه ویژه در نظر بگیرند و همسان با مناطق و بصورت مستقل در تقسیمات شهری خود قرار دهند.

 

سرپرست ناحیه توحید شهر سبزوار اظهار داشت: در این راستا ما با نظر شهردار سبزوار از این فرصت استفاده و با توجیهات لازم لایحه آن را به شورای شهر ارسال کردیم که خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت .

 

او با بیان اینکه این مصوبه قبل از اجرایی شدن باید در کمیته تطبیق بررسی و ارزیابی شود، ادامه داد: در نشستی که با حضور شهردار برگزار شد، امکان سنجی، مزایا و معایب شهر شدن توحیدشهر هم برای انجام مطالعه و بررسی کارشناسی و مدیریتی مطرح شد تا در صورت داشتن توجیهات لازم و نظر مساعد مسئولان شهر در برنامه اقدام قرار گیرد.

 

دولت آبادی همچنین گفت: توحیدشهر جمعیتی چندین برابر برخی از شهرهای جدید سبزوار بزرگ دارد و در مقایسه با شهرهای خطه شمال کشور که بسیار نزدیک به هم هستند توجیه شهر شدن را دارد.

 

او گفت: این اتفاق می تواند زمینه جذب اعتبارات، سهمیه قیر رایگان، امکانات ملی و استانی شهرهای کم جمعیت را ایجاد کرده و مزایای دیگری را هم به همراه دارد که حتما باید کارشناسی کاملی در این زمینه انجام و در صورت وجود توجیهات کافی در دستور کار قرار گیرد.





۲۵
ارديبهشت

سفر 16 اردیبهشت ماه رئیس جمهور روحانی به سبزوار و نیشابور به لحاظ بازتاب خبری در رسانه های ایران وضع بسیار متفاوتی داشته است.


تی نیوز یکی از سایت های خبرخوان مرجعی است که آخرین خبرهای سایت های معتبر ایران را جمع آوری می کند و با هر کلید واژه ای که سرچ کنیم هر اندازه آن کلید وازه در خبرها تکرار شده باشد تعداد تکرار ها را نشان می دهد.


وبسایت خبرخوان تی نیوز


در روزهای 15 ، 16 و 17 اردیبهشت یعنی یک روز قبل، یک روز بعد و خود روز سفر روحانی به سبزوار و نیشابور تی نیوز نشان میدهد که سبزوار تقریبا دو برابر بیشتر از نیشابور در خبرها تکرار شده است.


به آمار زیر نگاه کنید:


سبزوار در

 15 اردیبهشت 45 مرتبه

در 16 اردیبهشت 274 مرتبه

و در 17 اردیبهشت 73 مرتبه تکرار شده


در مجموع: 392 خبر در سه روز



اما نیشابور در

 15 اردیبهشت 40 مرتبه

در 16 اردیبهشت 103 مرتبه

و در 17 اردیبهشت 46 مرتبه


 در مجموع:  189 خبر در سه روز 


علاوه بر سایت ها در نشریات کاغذی و رسانه های خارجی هم انعکاس حضور و سخنرانی رئیس  جمهور در سبزوار بیشتر از نیشابور بوده است به طوری که بسیاری از روزنامه های صبح دوشنبه 17 اردیبهشت که خبر سفر روحانی به خراسان رضوی را پوشش داده بودند عکس ها و تیترهای خود را از آنچه در سبزوار اتفاق افتاده بود، انتخاب کردند.


این احتمالا یکی از تاثیرات آغاز سفر روحانی به خراسان رضوی با ورود به سبزوار بود که معمولا لحظه اول ورود از اهمیت بالایی برخوردار است. 


 آغاز و پایان سفر رئسای جمهور به هر استانی معمولا در شهرهای مرکز استان اتفاق می افتد که از اهمیت بالای سیاسی، اداری و استراتژیک برخوردارند و می توانند میزبان چنین برنامه ای باشند.





















۲۴
ارديبهشت

تعداد شرکت های هواپیمایی فعال در فرودگاه سبزوار با ورود شرکت آتا به سه شرکت در حال حاضر افزایش یافت.

پیش از آتا، شرکت های هواپیمایی آسمان و ماهان طی چند سال اخیر پروازهای منظمی در مسیر هوایی سبزوار به تهران و برعکس داشته اند.

فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه منطقه خراسان غربی است که در زمینی به مساحت 320 هکتار احداث شده است.









۲۳
ارديبهشت

پروازهای فرودگاه سبزوار افزایش یافت

سبزوار- ایرنا- مدیر فرودگاه سبزوار گفت: پروازهای این فرودگاه از پنچ پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران به هفت پرواز در هفته افزایش یافت.


علی ‌اصغر روشن‌ بین روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش از این فرودگاه سبزوار پنج پرواز رفت و برگشت فقط در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به مقصد تهران داشت.


وی ادامه داد: با پیگیری نمایندگان مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی و مسئولان شهرستان جهت توسعه ناوگان حمل و نقل هوایی دو پرواز شرکت هواپیمایی آتا در روزهای یکشنبه و پنجشنبه نیز راه اندازی شد. 


مدیر فرودگاه سبزوار گفت: از این پس روزانه یک پرواز رفت و برگشت به مقصد تهران از این فرودگاه انجام می شود. شرکتهای هواپیمایی آسمان و آتا هر کدام 2دو پرواز و شرکت هواپیمایی ماهان سه پرواز را در هفته بر عهده دارند. 


فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه فعال در غرب خراسان رضوی با مساحت 328 هکتار در فاصله هشت کیلومتری جنوب غربی این شهر ر قرار دارد. این فرودگاه سال 1383 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد و 700 کیلومتری تهران واقع است. 



۲۲
ارديبهشت

مرحوم دکتر هنربخش از موسسان دانشگاه پلی تکنیک تهران و موسس دانشگاه کار سبزوار


دکتر محمد حسن هنربخش از اولین دانش‌آموختگان و روسای دانشگاه علم و صنعت ایران، در سال 1294 در سبزوار متولد شد و دوره های ابتدایی و دبیرستان را به ترتیب در همان شهر و تهران گذراند.


استاد پس از اخذ دیپلم و قبولی در دانشکده پزشکی به دلیل عدم علاقه از این رشته انصراف داد و در رشته مهندسی برق و ماشین هنرسرای عالی ( نام سابق دانشگاه علم و صنعت ایران ) مشغول به تحصیل و در سال 1320 از آنجا فارغ‌التحصیل گردید.


دکتر هنربخش در سال 1342 موفق به اخذ درجه‌ دکتری فیزیک اتمی از مرکز بین‌المللی فرانسه ( تحت نظر دانشگاه سوربن) می‌شود و پس از بازگشت به ایران به مدت پنج سال - طی سال‌های 43 تا 48 - ریاست هنرسرای عالی را به عهده می‌گیرد و در زمان تصدی این مسوولیت هنرسرا توسعه خود را آغاز می‌نماید، او از سال 49 تا 54 ریاست دانشگاه کار را بر عهده‌ داشت و از سال 1354 نیز مشغول راه‌اندازی کارخانه فولاد اهواز می‌شود و کارخانه را به سودآوری می‌رساند.


دانشگاه کار یا مجتمع صنعتی کشور که در چندین شهر شعبه داشت در سبزوار به ابتکار مرحوم دکتر هنربخش در ساختمانی واقع در 5 کیلومتری سبزوار تاسیس شد و اولین دوره ی آن  در سال 1354 دانشجو گرفت.


به اعتبار این اقدام، می توان دکتر هنربخش را پدر دانشگاهی غرب خراسان نامید زیرا تا پیش از آن تاریخ در هیچیک از شهرهای نیمه ی غربی خراسان در دوره معاصر دانشگاهی تأسیس نشده بود.


دانشگاه کار سبزوار  پس از انقلاب و در سال 1359 در جریان انقلاب فرهنگی تعطیل شد و بعدها  با دانشگاه های دیگر ادغام گردید. چند سال  بعد از انقلاب محل ساختمان دانشگاه کاربه مدت دو دهه به دانشگاه تربیت معلم سبزوار ( حکیم سبزواری فعلی ) اختصاص داده شد.


از دیگر فعالیت‌های دکتر هنربخش می‌توان به اشتغال در آموزش و پرورش سبزوار، تاسیس مدرسه و هنرستان صنعتی در آنجا، تاسیس دانشگاه پلی‌تکنیک تهران (از موسسین) و تدریس در آزمایشگاه فیزیک آن دانشگاه اشاره کرد. وی در سن 87 سالگی به علت خونریزی مغزی و کهولت سن در بیمارستان پارس دار فانی را وداع گفت. از شادروان دکتر هنربخش چهار فرزند ( یک دختر و سه پسر) تحصیلکرده به یادگار مانده است.


سایت اسرارنامه


گفتنی است منطقه خراسان غربی پس از مشهد مقدس بزرگترین قطب های دانشگاهی  منطقه شمال شرق ایران است.


۲۱
ارديبهشت

احداث پروژه ایستگاه های راه آهن سبزوار در سال 97 به مناقصه گذاشته می شود و همچنین انجام مطالعات روسازی و نصب علایم الکتریکی این پروژه نیز ابلاغ شده است.

 

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه طبق شنیده ها از منابع معتبر، در این پروژه قرار است یک ایستگاه اصلی در خود شهر سبزوار و یک ایستگاه بین راهی  حدفاصل سبزوار و شهر سلطان آباد احداث شود.

 

بر مبنای اطلاعات همین منبع معتبر، مطالعات روسازی و نصب علایم الکتریکی پروژه راه آهن سبزوار، توسط شرکت اتحادراه تا پایان سال 97 انجام می شود.

 

گفتنی است میزان مساحت و مختصات فنی در نظر گرفته شده برای هر دو ایستگاه اصلی و بین راهی پروژه راه آهن سبزوار، بسیار قابل توجه است به طوری که طبق نظر کارشناسان حوزه راه کشور ایستگاه اصلی راه آهن سبزوار پس از افتتاح به یکی از بزرگترین و مدرن ترین ایستگاه های راه آهن کشور تبدیل خواهد شد که پس از انقلاب ساخته شده است و ظرفیت تبدیل شدن به بار انداز اصلی صادرات و واردات بار در منطقه شمال شرق ایران را دارد.

 

این بدون شک یکی از پیشرفت های موثر و دستاوردهای مهم پروژه راه آهن سبزوار در سال گذشته است، که در اسفند ۹۶ طی نامه ای به شماره 164264/56  مورد تایید قرار گرفته و اجازه ی برگزاری مناقصه هر دو ایستگاه در سال 97 داده شده است.

 

با این اوصاف به نظر می رسد، پروژه اتصال سبزوار بزرگترین شهر منطقه غرب خراسان به شبکه ریلی کشور که از مسیر سلطان آباد به سمت سبزوار در حال احداث است، به مراحل امیدوارکننده ای رسیده است.


سایت اسرارنامه


راه آهن سبزوار