خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

منطقه ویژه اقتصادی سبزوار آماده راه اندازی است

سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۵ ب.ظ

نماینده سبزوار بزرگ در مجلس شورای اسلامی به تازگی درباره وضعیت منطقه ویژه اقتصادی این شهر گفته است: منطقه ویژه اقتصادی سبزوار در این سالها معطل نمانده و دوستانی که مسئولیت آنجا را برعهده داشته اند، از مجموع 1000 هکتار زمین آن 50 هکتارش را از جهاد به صورت موقت گرفته اند، آب و برق و گاز را به انجا برده اند و دیوار کشی کرده اند و جاده های داخلی ان را ساخته اند و اکنون اگر مجوز نهایی در استانداری داده شود، آماده واگذاری است.

علی اصغر عنابستانی در ادامه از پیگیری یک پروژه بسیار راهبردی برای منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز خبر داد و گفت: یک کارخانه پرتودهی هسته ای را زمانی که استاندار چهارمحال بختیاری بودم به منطقه ویژه اقتصادی آنجا بردم و حالا پیگیرم که مشابه همان کارخانه پرتودهی هسته ای گاما را در منطقه ویژه اقتصادی سبزوار نیز راه اندازی کنیم.

گفتنی است منطقه ویژه اقتصادی سبزوار از سال های 89 و 90 در دولت و مجلس تصویب شده و به تأیید شورای نگهبان نیز رسیده است. اما در ده سال گذشته با موانع و چالش هایی مواجه بوده که راه اندازی آن را با تاخیر مواجه کرده است.

اعطای مجوز منطقه ویژه اقتصادی به سبزوار در راستای احیای نقش قدیمی این شهر در مرکزیت تجاری و اقتصادی غرب خراسان و شمال شرق ایران بوده است.

سبزوار در گذشته به بندرخشک خراسان شهرت داشته زیرا به خاطر قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم و چندین راه ارتباطی مهم دیگر محل رفت و آمد کاروان های تجاری و بازرگانی بوده و شهری است که در کنار وجود فضلا و فرهیختگان بی شمار، همواره نقش  مرکزیت بازرگانی و تجاری خراسان را نیز ایفا می کرده است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی