خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

جابجایی ۱۴ هزار مسافر در فرودگاه سبزوار طی سال 1400

شنبه, ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۸ ب.ظ

 در اسفند ۱۴۰۰، از ۵۵ فرودگاه در کشور پرواز مسافری انجام شده که از این تعداد، ۵۱ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور بعنوان ارگان دولتی بودند. همچنین فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، با انجام ۲۴ سورتی پرواز، ۸۹۷ نفر مسافر و ۸،۶۳۵ کیلوگرم بار و پست را طی این ماه، جابجا کرده است.

 

در اسفند ۱۴۰۰، فرودگاه بین‌المللی شهدای سبزوار به لحاظ تعداد پرواز رتبه ۳۴ (بصورت مشترک با زابل، بهرگان و رامسر)، در تعداد مسافر رتبه ۴۱ و در میزان بار و پست رتبه ۴۰ را بین ۵۱ فرودگاه دولتی دارای پرواز در این ماه، کسب کرده است. کاهش شیوع ویروس کرونا و نیز آغاز مسافرتهای نوروزی، از جمله عوامل افزایش عملکرد تنها فرودگاه غرب خراسان، طی اسفند ماه بوده اند.

 

در اسفند ۱۴۰۰، عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، ۱۰۰ درصد افزایش در تعداد پرواز (۱۶ سورتی پرواز بیشتر)، ۶۵ درصد افزایش در تعداد مسافر (۳۵۳ نفر مسافر بیشتر) و ۹۱ درصد افزایش در میزان جابجایی بار و پست (۴،۱۲۵ کیلوگرم بار و پست بیشتر) را، نسبت به اسفند ۱۳۹۹ نشان می دهد.

 

در اسفند ۱۴۰۰، عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار نسبت به ماه قبل از آن (بهمن ۱۴۰۰)، در بخش تعداد پروازها با ۵۰ درصد افزایش (۸ پرواز بیشتر)، در بخش جابجایی مسافر با ۶۸ درصد افزایش (۳۶۳ نفر مسافر بیشتر) و در بخش جابجایی بار و پست، با ۵۹ درصد افزایش (۳،۲۱۸ کیلوگرم بار بیشتر)، روبرو بوده است.

 

در اسفند ۱۴۰۰، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار ۰،۰۹ درصد از کل پروازها، ۰،۰۳ درصد از کل مسافران و ۰،۰۳ درصد از کل ارسال بار و پست در ۵۵ فرودگاه فعال دولتی و غیردولتی کشور در این ماه را، در اختیار داشته که از این حیث، در مورد اول رتبه ۳۷، در مورد دوم رتبه ۴۵ و در مورد دوم رتبه ۴۴ را، کسب کرده است.

 

در اسفند ۱۴۰۰، در هر پرواز انجام شده از فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، بطور متوسط ۳۷ نفر مسافر و ۳۶۰ کیلوگرم بار و پست (۱۰ کیلوگرم برای هر نفر)، جابجا شده اند که از این لحاظ، این فرودگاه از میان ۵۱ فرودگاه فعال دولتی کشور طی این ماه، در رتبه ۵۰ قرار گرفته است.

 

در اسفند ۱۴۰۰، فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، پس از فرودگاههای مشهد و بجنورد، سومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران، از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست می باشد و عملکرد آن در این ماه، از ۱۲ مرکز استان شامل قم و قزوین (فاقد فرودگاه)، سمنان (فاقد پرواز)، شهرکرد، یاسوج، همدان، اراک، زنجان و سنندج (با پرواز مسافری کمتر) و بجنورد، اردبیل و ایلام (با پرواز غیرمسافری کمتر)، بالاتر بوده است.

 

طی ۱۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰؛ ۱۳،۹۲۲ مسافر و ۱۱۳،۲۶۵ کیلوگرم بار و پست با ۲۱۰ پرواز، از فرودگاه بین‌المللی شهدای سبزوار جابجا شده اند که این فرودگاه را در رتبه ۴۴ در تعداد پرواز (بالاتر از اراک، همدان و زنجان)، رتبه ۳۷ در میزان مسافر (بالاتر از شهرکرد، اراک، همدان و زنجان) و رتبه ۳۹ در مقدار بار و پست جابجا شده (“) در سال گذشته، قرار می دهد.

 

در ۱۲ ماهه نخست سال ۱۴۰۰، آمار عملکرد فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار نسبت به ۱۲ ماهه نخست سال ۱۳۹۹، با ۹ درصد افزایش در تعداد پروازها (۱۸ پرواز بیشتر)، ۲۱ درصد افزایش در تعداد مسافران (۲،۴۳۸ نفر بیشتر) و ۳۳ درصد افزایش در میزان جابجایی بار و پست (۲۸،۲۹۵ کیلوگرم بیشتر)، روبرو بوده است.

 

در اسفند ۱۴۰۰، پروازهای فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، تنها در مسیر تهران و توسط شرکت هواپیمایی آتا با هواپیمای بوئینگ و میزان تاخیر ۲۵ درصد و مقدار ابطال ۵۲ درصد، صورت گرفت! در این ماه، ۲۸ پرواز غیرمسافری از فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار، انجام شد که مجموع پروازهای غیر مسافری این فرودگاه طی پارسال را، به ۳۳۸ مورد (بالاتر از ۲۶ فرودگاه از جمله ایلام) می رساند.

 

این تعداد پرواز غیر مسافری در اسفند ۱۴۰۰، تنها فرودگاه غرب خراسان را در رتبه ۳۱ تعداد پروازهای غیر مسافری، از میان ۵۵ فرودگاه دولتی دارای پرواز غیر مسافری در کشور طی ماه مذکور و بالاتر از ۲۴ فرودگاه (از جمله بجنورد، یاسوج، اردبیل و ایلام)، قرار می دهد‌. در ۱۲ ماه پارسال، از ۶۴ فرودگاه فعال، غیر فعال یا در دست ساخت در سراسر کشور، پرواز غیر مسافری انجام شده است‌.

 

🔰 #عصر_سبزوار👇

 

فرودگاه سبزوار

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی