خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

محمود دولت‌آبادی مشهور به آقای رمان ایران تنها نویسنده و رمان نویس زنده از نسل طلایی ادبیات ایران به شمار می رود که جایزه شوالیه ادب و هنر فرانسه و نامزدی نوبل ادبیات با رمان کلیدر از جمله معتبرترین دستاوردهای بین المللی او محسوب می شود.

محمود دولت‌آبادی بدون شک یکی از بزرگترین رمان‌نویسان ایران معاصر است که در کنار بزرگانی چون عباس کیارستمی، محمد رضا شجریان، محمودحسابی و داریوش مهرجویی از جمله اشخاصی هستند که موفق به دریافت جایزه لژیون دونور بالاترین نشان افتخار فرانسه شده اند. دولت‌آبادی موفق شد در مدت ۱۵ سال و با گذر از فراز و نشیب های بسیار، یکی از جذاب‌ترین و بزرگترین حماسه‌های روستایی ایران مدرن یعنی کلیدر را بیافریند. او اهل خراسان زادگاه پرآوازه حکمت و ادب ایران است.  جلوه این هنرمند ارزنده توانسته هم بزرگی این سرزمین و هم زخم‌های آن را را در آثارش متبلور سازد. (مرجع: ایرنا)

رمان کلیدر را می توان نقطه اوج کاری و حرفه ای دولت آبادی به شمار آورد. ماجرای رمان کلیدر در شهر سبزوار و شهرها و روستاهای اطراف آن در غرب خراسان می گذرد.

گفتنی است محمود دولت آبادی از بزرگترین مشاهیر معاصر سبزوار و منطقه خراسان غربی است. وی در سال 1319 در روستای دولت آباد سبزوار متولد شده است. 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی