خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نزدیک به بیست سال از افتتاح فرودگاه سبزوار می گذرد و همیشه جایگاه عملکردی این فرودگاه از تعداد پرواز و جابه جایی بار و مسافر بر اساس آمارها در میانه های جدول 52 فرودگاه کشور و بهتر از برخی شهرهای مراکز استان بوده است. اما برای اولین بار در آبان 1401 تعداد پروازهای فرودگاه سبزوار با 12 سورتی پرواز در کل یک ماه، به قعر این جدول سقوط کرد و اکنون حتی درشهرهای بسیار کوچکتری نظیر پارس آباد مغان، آغاجاری، طبس، مراغه و ... پروازهای بیشتری از سبزوار به عنوان یکی از مراکز جمعیتی بزرگ و مهم شمال شرق ایران انجام شده است.


این موقعیت تقریبا فرقی با تعطیلی کامل یک فرودگاه ندارد و از این بابت باید به کلیه مدیران شهرستان اعم از فرماندار، نمایندگان، رئیس فرودگاه و البته به استاندار و مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی تبریک گفت که کل استان بزرگ و پهناور خراسان رضوی را در یک فرودگاه مشهد خلاصه کرده و توان بهره برداری بهینه از تنها فرودگاه موجود در غرب استان و توزیع عادلانه امکانات حمل و نقل هوایی برای مردم نیمه غربی خراسان را ندارند. 


نکته تاسف آورتر اینجاست که طبق همین آمارها معلوم می شود استقبال مردم از همین تعداد اندک پروازهای فرودگاه سبزوار خیلی بیشتر از بسیاری دیگر از فرودگاه های کشور بوده و این نشان دهنده ظرفیت و پتانسیلی در منطقه سبزوار بزرگ است که همواره در مدیریت تمرکزگرایانه و ناعادلانه ای که بر استان خراسان رضوی حاکم بوده، نادیده گرفته شده است. گویی در نقشه استانداری و شرکت فرودگاه های خراسان رضوی، کلا نام سبزوار درج نشده است!


به فرماندار و نمایندگان محترم شهرستان و رئیس فرودگاه سبزوار پیشنهاد می شود اگر خودشان برای بهره برداری بهینه از ظرفیت های موجود در سبزوار از جمله تنها فرودگاه غرب خراسان هیچ توان و تدبیر مناسبی ندارند، حداقل نقشه جغرافیایی درست و دقیقی از خراسان رضوی را تهیه کرده و برای مدیران تنگ نظر و به شدت تمرکزگرای مشهدی بفرستند تا بدانند خراسان رضوی فقط مشهد نیست و آن آقایان پشت میز نشین در قبال مردم غرب استان هم وظیفه و مسئولیتی دارند.


برای اینکه بدانیم ظرفیت های واقعی سبزوار و فرودگاه سبزوار از لحاظ مسافر و حمل بار تا چه حد بالاست به جدول مقایسه ای زیر با همه درصدها و تناسبات موجود بین تعداد پرواز، تعداد مسافر و میزان بار نگاهی بیندازید تا مشخص شود که با وجود این تعداد کم پروازها ، باز هم فرودگاه سبزوار از بسیاری از فرودگاه های پر پروازتر کشور عملکرد بهتری داشته و دارد.


 

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی