خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

جابه جایی 1227 نفر مسافر از طریق پروازهای فرودگاه سبزوار در اردیبهشت 99
 

فرودگاه سبزوار در اردیبهشت ماه سال جاری با انجام 24 سورتی پرواز تعداد 1227 مسافر را به همراه 9169 کیلوگرم بار جابه جا کرده است که نسبت به اردیبهشت ماه سال گذشته با 8 درصد کاهش پرواز و 21 درصد کاهش تعداد مسافر مواجه بوده، اما برعکس در زمینه میزان بار جابه جا شده نسبت به سال گذشته 14 درصد افزایش عملکرد داشته است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه و بنابر آمار مندرج در شماره صد و بیست و ششم ماهنامه آماری عملکرد فرودگاه های کشور، تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی در سبزوار به لحاظ عملکرد پروازی از بین 41 فرودگاه کشور که در این ماه فعالیت داشته اند، رتبه بیست و چهارم را از آن خود کرده است و از فرودگاه های مرکز استانی نظیر سنندج، بجنورد، اراک، شهرکرد، همدان، یاسوج و ... عملکرد بهتری داشته است.

این آمار و ارقام نشان می دهد، شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا اگرچه تأثیر منفی زیادی بر سیستم حمل و نقل هوایی کشور و  عملکرد تمام فرودگاه های ایران مانند اکثر کشورهای جهان و نیز مانند همه بخش های دیگر اقتصاد گذاشته است، اما میزان تأثیرگذاری شرایط کرونایی بر همه فرودگاه های کشور به یک اندازه نبوده و فرودگاه های بزرگتر بیشتر از این شرایط تأثیر پذیرفته اند. به طوریکه عملکرد فرودگاه مشهد به عنوان دومین فرودگاه پر تردد کشور، در اردیبهشت 99 نسبت به اردیبهشت 98 حدود 71 درصد کاهش در نشست و برخاست، 78 درصد کاهش در تعداد مسافران جابه جا شده و 84 درصد کاهش بار مواجه بوده است.

گفتنی است در حال حاضر تنها دو فرودگاه مشهد و سبزوار در خراسان رضوی فعالیت دارند که یکی در نیمه شرقی و دیگری در نیمه غربی استان واقع شده اند و در صورت توزیع متوازن امکانات و فرصت ها فرودگاه سبزوار می تواند نیاز حدود 14 شهرستان غرب استان را با جمعیتی بیش از یک میلیون و پانصدهزارنفر را تحت پوشش خدمات خود داشته باشد. 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی