خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

  رونق دوباره پس از موج اول شیوع ویروس کرونا با عملکرد بالاتر از ۷ فرودگاه مرکز استان
 

در خرداد ۹۹، ۴۵ فرودگاه از ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور پرواز داشته اند که فرودگاه سبزوار، با انجام ۲۶ سورتی پرواز، جابجایی ۱،۳۴۲ نفر مسافر و ۲۰،۲۷۵ کیلوگرم بار، در رتبه ۳۰ رده بندی فرودگاههای این شرکت و بالاتر از ۱۵ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است.
 

در خرداد ۹۹، فرودگاههای ۴ شهر مرکز استان کشور شامل اراک، شهرکرد، یاسوج و سنندج از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و میزان بار جابجاشده، در جایگاه پائین تری از فرودگاه سبزوار قرار گرفته اند و از فرودگاههای ۳ شهر مرکز استان ایران شامل همدان، سمنان و زنجان، پروازی انجام نشده است.
 

در خرداد ۹۹، عملکرد فرودگاه سبزوار ۳۰ درصد افزایش در بخش تعداد پروازها (۶ پرواز بیشتر)، ۷ درصد افزایش در بخش تعداد مسافر (۸۰ نفر مسافر بیشتر) و ۱۳ درصد افزایش در بخش جابجایی بار و پست (۱ هزار کیلوگرم بار بیشتر) را نسبت به مدت مشابه پارسال، نشان می دهد.
 

در خرداد ۹۹، عملکرد فرودگاه سبزوار نسبت به ماه قبل از آن (اردیبهشت ۹۹)، در بخش تعداد پروازها با ۸ درصد افزایش (۲ سورتی پرواز بیشتر)، در بخش جابجایی مسافر با ۹ درصد افزایش (حدود ۱۱۰ نفر مسافر بیشتر) و در بخش جابجایی بار و پست، با ۱ درصد کاهش (حدود ۹۰ کیلوگرم بار کمتر)، روبرو بوده است.
 

در خرداد ۹۹، فرودگاه سبزوار ۰،۱۱ درصد از کل پروازها، ۰،۰۶ درصد از کل مسافران و ۰،۰۴ درصد از کل ارسال بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور را در اختیار داشته است که از این حیث، در مورد اول در رتبه ۳۰، در مورد دوم در رتبه ۲۸ و در مورد سوم در رتبه ۲۹ از میان ۴۵ فرودگاه فعال ملکی این شرکت در این ماه، قرار گرفته است.
 

در خرداد ۹۹، در هر پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار، به طور متوسط، ۵۲ نفر مسافر و ۳۴۹ کیلوگرم بار و پست جابجا شده اند که از این حیث، این فرودگاه در رتبه ۲۸ از میان ۴۵ فرودگاه دولتی فعال کشور در خرداد ۹۹ و بالاتر از ۱۷ فرودگاه متعلق به شرکت فرودگاههای کشور در این ماه قرار گرفته و ۳ فرودگاه شهرهای مرکز استان شامل یاسوج، شهرکرد و سنندج، در جایگاه پایین تری از فرودگاه سبزوار هستند.
 

در خرداد ۹۹، فرودگاه سبزوار، پس از فرودگاههای مشهد و بجنورد و قبل از فرودگاه شاهرود، سومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران، از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست بوده است.
 

در ۳ ماه نخست سال ۹۹، از ۴۵ فرودگاه دولتی فعال کشور، فرودگاه سبزوار با انجام ۶۲ سورتی پرواز، جابجایی ۳،۱۳۱ نفر مسافر و حمل ۲۳،۴۷۴ کیلوگرم بار، در رتبه ۲۸ و بالاتر از فرودگاههای ۸ شهر مرکز استان قرار گرفته است.
 

در ۳ ماهه اول سال ۹۹، آمار عملکرد فرودگاه سبزوار نسبت به ۳ ماهه اول سال ۹۸، با ۹ درصد کاهش در تعداد پروازها (۶ پرواز کمتر از پارسال)، ۲۵ درصد کاهش در تعداد مسافران (حدود ۱ هزار نفر مسافر کمتر از پارسال) و ۱۶ درصد کاهش در میزان جابجایی بار و پست (۴۵۰۰ کیلوگرم بار کمتر از پارسال) روبرو بوده است.
 

از لحاظ میزان عملکرد ۳ ماهه اول سال ۹۹، فرودگاه سبزوار در جایگاه بالاتر از ۱۷ فرودگاه دولتی کشور از جمله ۵ فرودگاه در مراکز استان های کشور شامل بجنورد، سنندج، اراک، شهرکرد و یاسوج قرار گرفته و از ۳ فرودگاه زنجان، سمنان و همدان نیز پروازی انجام نشده است.
 

۲ شهر مرکز استان شامل قم و قزوین نیز، فرودگاه فعال مسافربری ندارند. در مجموع سبزوار در عرصه هوانوردی، بالاتر از ۱۰ شهر مرکز استان ایران می باشد؛ اما امکانات فرودگاهی و تعداد پروازها و مقاصد پروازی آن به هیچ وجه در حد و اندازه این شهر و مردمش نیست!
 

در خرداد ۹۹، پروازهای فرودگاه سبزوار، فقط در مسیر تهران و توسط ۲ شرکت هواپیمایی ماهان با هواپیمای BAE و میزان تاخیر ۱۴ درصد و میزان ابطال ۶۱ درصد و شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با هواپیمای ATR و میزان تاخیر ۶۷ درصد انجام شده است. 

 

عصر سبزوار

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی