خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

رشد فوق العاده عملکرد فرودگاه سبزوار در تیر ۹۸

✍️ حمیدرضا جمال آبادی

 

🔹در تیر ۹۸، ۴۵ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور پرواز داشته اند که فرودگاه سبزوار، با انجام ۴۰ سورتی پرواز، جابجایی ۲،۱۵۵ نفر مسافر و ۱۳،۱۹۷ کیلوگرم بار، در رتبه ۲۹ رده بندی فرودگاههای این شرکت و بالاتر از ۱۶ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است. در تیر ۹۸، فرودگاههای شهرهای مراکز استان شامل زنجان، شهرکرد، همدان و یاسوج از لحاظ عملکرد در رتبه های پائین تری از فرودگاه سبزوار قرار گرفته اند و از فرودگاه ۲ مرکز استان شامل اراک و سمنان، پروازی انجام نشده است.

 

🔹عملکرد فرودگاه سبزوار در تیر ۹۸ نسبت به تیر ۹۷، در بخش تعداد پروازها ۱۸ درصد افزایش، در بخش تعداد مسافر ۳ درصد کاهش و در بخش جابجایی بار و پست ۸ درصد کاهش را نشان می دهد. این فرودگاه همچنین در تیر ۹۸ نسبت به ماه قبل، در بخش تعداد پروازها ۱۰۰ درصد افزایش، در بخش جابجایی مسافر ۷۱ درصد افزایش و در بخش جابجایی بار و پست، با ۶۴ درصد افزایش عملکرد، روبرو بوده است.

 

🔹در تیر ۹۸، فرودگاه سبزوار ۰،۱۱ درصد از سهم کل پروازها، ۰،۰۵ درصد از سهم کل مسافران و ۰،۰۳ درصد از سهم کل ارسال بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور را در اختیار داشته است که از این حیث، در مورد اول در رتبه ۲۹، در مورد دوم در رتبه ۳۰ و در مورد سوم در رتبه ۳۲ از میان ۴۵ فرودگاه فعال ملکی این شرکت در این ماه، قرار گرفته است.

 

🔹در هر پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار در تیر ۹۸، بطور متوسط، ۵۴ مسافر و ۳۳۰ کیلوگرم بار و پست جابجا شده اند که از این حیث نیز، این فرودگاه در رتبه ۳۴ از میان ۵۴ فرودگاه دولتی فعال کشور در این ماه قرار گرفته است. ضمن اینکه در این ماه از ۲ فرودگاه مرکز استان شامل اراک و سمنان، پروازی انجام نشده است.

 

🔹آمار فوق نشان می دهد که فرودگاه سبزوار پس از فرودگاههای مشهد و بجنورد و قبل از فرودگاه شاهرود، سومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران در تیر ۱۳۹۸ از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست بوده است. پروازهای فرودگاه سبزوار در این ماه، فقط در مسیر تهران و توسط هواپیمای BAE شرکت هواپیمایی ماهان و با میزان تاخیر ۱۷ درصد و میزان ابطال ۸ درصد، و هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) با میزان تاخیر ۲۵ درصد و میزان ابطال صفر درصد انجام شده است.

 

🔹در ۴ ماهه اول سال ۱۳۹۸، فرودگاه سبزوار با انجام ۱۰۸ پرواز، ۶،۳۳۰ مسافر و ۴۱،۲۵۸ کیلوگرم بار و پست را جابجا نموده است که نسبت به ۴ ماهه اول سال ۹۷، با ۱۶ درصد کاهش پرواز (۲۰ پرواز کمتر از پارسال)، ۱۹ درصد کاهش مسافر (۱۵۰۰ مسافر کمتر از پارسال) و ۲۲ درصد کاهش بار و پست (۱۲ هزار کیلوگرم بار کمتر از پارسال) روبرو بوده است. البته از ۴۵ فرودگاه فعال کشور در تیر ۹۸، فقط ۸ فرودگاه در هر ۳ شاخص مذکور نسبت به پارسال، رشد داشته اند. فرودگاه سبزوار از لحاظ عملکرد ۴ ماهه، در جایگاه بالاتری از ۷ فرودگاه مرکز استان شامل بجنورد، شهرکرد، همدان، یاسوج، زنجان، اراک و سمنان قرار گرفته است.

 

گفتنی است فرودگاه سبزوار تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی است که به همین خاطر از آن به عنوان فرودگاه خراسان غربی نیز می توان یاد کرد.

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی