خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

 

امید برومندی / مجله اینترنتی اسرارنامه 

بیش از 27 هزارنفر مسافر طی سال 98 از طریق 500 پرواز مسافری در فرودگاه سبزوار جابه جا شده اند. در این سال همچنین 3 پرواز بین المللی بعد از 7 سال در فرودگاه سبزوار ثبت شده است.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه بر اساس آمار درج شده در شماره صد و بیست و چهارم ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور که به تازگی انتشار یافته است، تعداد 27214 مسافر در سال 98 در فرودگاه سبزوارجابه جا شده اند که عمدتا در مسیر هوایی تهران بوده و فقط تعدادی از این مسافران در 6 پرواز فروردین ماه گذشته به سمت کیش جابه جا شده اند. بنابراین سال 98 فرودگاه سبزوار با 2 مقصد مسافری تهران وکیش فعالیت کرده است.

بر مبنای همین آمار در سال 98 فرودگاه سبزوار 42 درصد رشد تعداد پروازها، 28 درصد رشد تعداد مسافران و 26 درصد رشد میزان بار جابه جا شده رانسبت به سال 97 داشته و در مجموع از بین 50 فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور در این سال، فرودگاه سبزوار در رتبه بیست و هشتم جدول که جایگاه متوسطی محسوب می شود، قرار گرفته است.

عملکرد فرودگاه سبزوار همچنین در سال 98 بیشتر از 7 فرودگاه مرکز استان در بجنورد، همدان، شهرکرد، یاسوج، زنجان، سمنان و اراک بوده است و این امار بدون محاسبه مراکز استانی نظیر قم و قزوین است که کلا فاقد فرودگاه افتتاح شده هستند.

همچنین برای فرودگاه سبزوار در سال گذشته 3 پرواز خارجی ثبت شده است که بدون سرنشین و بدون بار بوده اند. بنابر گزارشی که قبلا در این زمینه در رسانه های سبزوار منتشر شده است، این سه پرواز در بهمن ۹۸ انجام شده و مربوط به ورود ۳ فروند هواپیمای دسته دوم تازه خریداری شده شرکت هواپیمایی ماهان از یکی از خطوط هوایی کشور قزاقستان است که چند روزی در پارکینگ فرودگاه سبزوار قرار داشتند!

بنابراین اگرچه خاطره انجام پروازهای خارجی منظم و برنامه ای که در سالهای 90 و 91 در فرودگاه سبزوار انجام می شد، هنوز تکرار نشده است، اما با انجام همین سه پرواز غیر مسافری و موقت خارجی بار دیگر نقش و ظرفیت های مغفول مانده فرودگاه سبزوار به عنوان تنها فرودگاه نیمه غربی استان خراسان رضوی آشکار شد.

گفتنی است در سال 98 تنها نام 25 فرودگاه کشور در جدول فرودگاه های دارای پرواز بین المللی درج شده است که اکثرا آنها فرودگاه های مراکزاستان ها هستند و نام فرودگاه سبزوار در ردیف بیست و سوم این جدول به چشم می خورد.

همچنین بر مبنای اطلاعات مندرج در شماره صد و بیست و چهارم ماهنامه آماری عملکرد فرودگاه های کشور، فرودگاه سبزوار در اسفند ماه 98 نیز با انجام 26پرواز، 1147 نفر مسافر را جابه جا کرده است که از بابت مسافر با کاهش 27 درصدی و از بابت بار با کاهش 5 درصدی نسبت به اسفند سال 97 مواجه شده است. علت کاهش تعداد مسافران فرودگاه سبزوار در اسفند سال 98، احتمالا شیوع کرونا درکشور بوده که باعث کاهش شدید عملکرد همه فرودگاه های دیگر نیز شده است.

بر مبنای امار دیگری که کانال تلگرامی فرودگاه سبزوار در فروردین ماه 99 درباره عملکرد این فرودگاه در سال 98 منتشر کرده است، مشخص می شود که تنها فرودگاه غرب خراسان رضوی در سال 98 علاوه بر 500 پرواز مسافری، 194 پرواز غیر مسافری نیز انجام داده است که این آمارها در ماهنامه آماری شرکت فرودگاه های کشور که عمدتا بر پروازهای مسافری تأکید دارد، ثبت نشده است.

 

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی