خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نگاهی به تاریخچه فرودگاه بین المللی سبزوار

پنجشنبه, ۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۵۷ ب.ظ

نگاهی به تاریخچه فرودگاه بین المللی شهدای سبزوار به مناسبت ۲ مهر، شانزدهمین سالروز انجام نخستین پرواز مسافری از آن
 
فرودگاه قدیم سبزوار با کاربری نظامی در سال ۱۳۳۳ در زمینی به مساحت ۱۰۳ هکتار با باند خاکی به بهره برداری و در سال ۱۳۴۵ روکش باند آسفالت گردید. طرح اولیه ساخت فرودگاه جدید با کاربری مسافری در سال ۱۳۶۶ پیگیری شد. در سال ۱۳۷۳ طی توافق سازمان هواپیمایی کشوری با شهرداری سبزوار، اراضی در فاصله ۸ کیلومتری جنوب غربی شهر با مساحت ۳۲۸ هکتار جهت احداث فرودگاه جدید سبزوار اختصاص یافت.

این فرودگاه در موقعیت جغرافیایی با آب و هوایی گرم و خشک می باشد. طی سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۰ باند، ترمینال و ساختمان های برج و تاسیسات فرودگاه احداث و سیستم های کمک ناوبری در طی سال های ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸ توسط متخصصین شرکت فرودگاههای کشور نصب و راه اندازی شد و فرودگاه جدید سبزوار در تاریخ ۱۸ بهمن ۱۳۸۲ افتتاح و بعد از استقرار یگانهای پلیس، سپاه و تجهیز ترمینال مسافری و کلیه قسمتهای عملیاتی و فنی، با فرود اولین پرواز مسافری در ۲ مهر ۱۳۸۳، فعالیت خود را رسماً در عرصه حمل و نقل هوایی کشور آغاز کرد‌.

پایگاه خبری عصر سبزوار
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی