خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

 

چند سالی است که دانشگاه حکیم سبزواری به عنوان دومین دانشگاه معتبر ملی شمال شرق ایران پس از دانشگاه فردوسی مشهد و بزرگترین دانشگاه نیمه غربی خراسان رضوی ارتباطات متعددی را در حوزه های علمی و فرهنگی با برخی دانشگاه های خارجی برقرار کرده است که از آن اصطلاحا به عنوان دیپلماسی علمی یاد می شود.

به گزارش مجله اینترنتی اسرارنامه همکاری های بین المللی دانشگاه حکیم سبزواری هم با دانشگاه های منطقه نظیر کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و هم با شماری از دانشگاه های اروپایی و آمریکایی بوده است که از آن جمله می توان به دانشگاه های لیون و پاریس 13 (سوربن) فرانسه اشاره کرد.

همچنین دانشگاه حکیم سبزواری در سال 98 عضو کارگروه ملی همکاری های بین المللی ایران و فرانسه به مرکزیت دانشگاه صنعتی امیرکبیر شد. (منبع)

اکنون همین همکاری ها در موقعیتی که کشور ایران درگیر بحران کروناست منجر اعطای کمک های بشردوستانه ای از جانب شماری از مسلمانان فرانسه و اساتید دانشگاه های این کشور، به دانشگاه حکیم سبزواری شده است.

خبرگزاری ایرنا این خبر را به شرح زیر منتشر کرده است:

 

کمک مسلمانان فرانسه به مراکز درمانی سبزوار بر ای مبارزه با کرونا

سبزوار- ایرنا- مسلمانان و جامعه علمی کشور فرانسه در تعاملات بین المللی با دانشگاه حکیم سبزواری هزار یورو جهت خرید تجهیزات پزشکی و بهداشتی به مراکز درمانی سبزوار کمک کردند.

مدیر همکاریهای علمی بین المللی دانشگاه روز شنبه با بیان این مطلب گفت: این کمک بشر دوستانه از سوی تعدادی از مسلمانان و استادان دانشگاههای فرانسه با هدف کمک به کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا به مراکز درمانی سبزوار انجام شد.


دکتر غلامعلی فرزی افزود: کمک هزار یورویی مسلمانان فرانسه که به حساب خیران دانشگاه حکیم سبزواری واریز شده بود صرف خرید تجهیزات پزشکی مراکز درمانی و پزشکی سبزوار شد.


وی اضافه کرد: هفته گذشته نیز یک دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) از طریق کمک های مردمی با مشارکت دانشگاه حکیم سبزواری به بیمارستان واسعی سبزوار اهدا شده بود.


دانشگاه حکیم سبزواری جزء ۲۲ دانشگاه محور در کشور است که با حدود ۹ هزار دانشجو دارای ۳۳ گروه آموزشی، ۱۳۹ کد رشته‌ تحصیلی در مقاطع کارشناسی تا دکتری و ۱۰ دانشکده است.

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی