خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

 وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در دانشگاه حکیم سبزواری شرایط برای ایجاد پردیس علم و فناوری فراهم است که وزارت علوم با تقاضای این دانشگاه در خصوص راه‌اندازی این پردیس موافقت و مجوز آن را صادر می‌نماید.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل شامگاه چهارشنبه، ۲۱ اریبهشت، در دانشگاه حکیم سبزواری در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگاه‌های در حال توسعه و پیشرفت است که ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی اظهار کرد: در بازدید از نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور دانشگاه حکیم سبزواری این باور در ما تقویت شد که احداث پارک علم و فناوری در سبزوار یک ضرورت است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با پیگیری مسئولان شهرستان سبزوار لازم است یک زمین ۱۰۰ هکتاری در اختیار پارک علم و فناوری قرار داده شود تا وزارت علوم مجوز تاسیس این پارک را صادر نماید.

دکتر زلفی‌گل گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان متناسب با میزان تولید و توانمندی خود و در راستای تولید و اشتغال‌زایی می‌توانند از تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری بهره‌مند شوند.

وی افزود: در مراکز استان‌ها صندوق پژوهش و فناوری فعال است که در کنار صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه فعالیت آن‌ها تسهیلات ارائه می‌کند.

وزیر علوم ادامه داد: هم‌اینک بیش از ۶۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت دارد که با توجه به شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌زایی» تمهیداتی اندیشیده شده که با بهره‌گیری از ظرفیت‌های وزارت علوم، بهداشت و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه‌ها تلاش شود شرکت‌های دانش‌بنیان توسعه یابد.

وی گفت: هم‌اکنون ۲۵۰ مرکز رشد در وزارت علوم و ۴۹ پارک علوم و فناوری در کشور فعالیت دارد که بسترهای سخت و نرم‌افزاری و مناسب را برای زایش و رویش شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم می‌کنند.

 

 

 

دانشگاه حکیم سبزواری

 

گفتنی است دانشگاه حکیم سبزواری بزرگترین دانشگاه معتبر ملی در نیمه غربی استان خراسان رضوی و دومین دانشگاه جامع شمال شرق ایران است. دانشگاه حکیم سبزواری را می توان به عنوان نماد علمی و دانشگاهی منطقه خراسان غربی نیز در نظر گرفت.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی