خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی

تارنمایی پیرامون مهمترین مسائل خراسان غربی به مرکزیت کهن شهر سبزوار

خراسان غربی
دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین نظرات

نگاهی به عملکرد فرودگاه سبزوار در بهمن ۹۸/ عملکرد بالاتر از ۹ فرودگاه مرکز استان و انجام پرواز خارجی بعد از ۷ سال و البته بدون مسافر از قزاقستان!

✍️ حمیدرضا باقری تبار

🔹در بهمن ۹۸، ۴۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور پرواز داشته اند که فرودگاه سبزوار، با انجام ۶۲ سورتی پرواز، جابجایی ۳،۲۳۶ نفر مسافر و ۲۰،۲۷۵ کیلوگرم بار، در رتبه ۲۳ رده بندی فرودگاههای این شرکت و بالاتر از ۲۵ فرودگاه فعال در این ماه قرار گرفته است.

🔹در بهمن ۹۸، فرودگاههای ۸ شهر مرکز استان کشور شامل خرم آباد، بجنورد، همدان، شهرکرد، سمنان، سنندج، یاسوج و زنجان از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و میزان بار جابجاشده، در جایگاه پائین تری از فرودگاه سبزوار قرار گرفته اند و از فرودگاه اراک، مراکز استان مرکزی، پروازی انجام نشده است.

🔹در بهمن ۹۸، عملکرد فرودگاه سبزوار نسبت به بهمن ۹۷، در هر ۳ بخش تعداد پروازها (۳۷ پرواز بیشتر)، تعداد مسافر (۱۸۰۰ نفر مسافر بیشتر) و جابجایی بار و پست (۱۱ هزار کیلوگرم بار بیشتر)، صد درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال، نشان می دهد.

🔹در بهمن ۹۸، از ۶۲ پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار، ۳ سورتی آن، پرواز بین المللی بدون بار و مسافر بوده که مربوط به ورود ۳ فروند هواپیمای دسته دوم تازه خریداری شده BAE شرکت هواپیمایی ماهان از یکی از خطوط هوایی کشور قزاقستان است که چند روزی در پارکینگ فرودگاه سبزوار قرار داشتند!

🔹در بهمن ۹۸، عملکرد فرودگاه سبزوار نسبت به ماه قبل از آن (دی ۹۸)، در بخش تعداد پروازها با ۹ درصد افزایش (۵ سورتی پرواز بیشتر)، در بخش جابجایی مسافر با ۴ درصد کاهش (حدود ۱۰۰ نفر مسافر کمتر) و در بخش جابجایی بار و پست، با ۶ درصد افزایش (حدود ۱ هزار کیلوگرم بار بیشتر)، روبرو بوده است.

🔹در بهمن ۹۸، فرودگاه سبزوار ۰،۱۸ درصد از کل پروازها، ۰،۰۸ درصد از کل مسافران و ۰،۰۶ درصد از کل ارسال بار و پست در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاههای کشور را در اختیار داشته است که از این حیث، در مورد اول در رتبه ۲۳ و در موارد دوم و سوم در رتبه ۲۵ از میان ۴۸ فرودگاه فعال ملکی این شرکت در این ماه، قرار گرفته است.

🔹در بهمن ۹۸، در هر پرواز انجام شده از فرودگاه سبزوار، به طور متوسط، ۵۹ نفر مسافر و ۳۴۰ کیلوگرم بار و پست جابجا شده اند که از این حیث، این فرودگاه در رتبه ۲۸ از میان ۴۸ فرودگاه دولتی فعال کشور و بالاتر از ۲۰ فرودگاه متعلق به شرکت فرودگاههای کشور در این ماه قرار گرفته و ۵ فرودگاه شهرهای مرکز استان شامل بجنورد، یاسوج، زنجان، شهرکرد و سمنان در جایگاه پایین تری از فرودگاه سبزوار هستند.

🔹در بهمن ۹۸، فرودگاه سبزوار، پس از فرودگاه مشهد و قبل از فرودگاههای بجنورد و شاهرود، دومین فرودگاه فعال شمال شرق ایران، از لحاظ تعداد پرواز، تعداد مسافر و مقدار بار و پست بوده و در ۱۱ ماه نخست سال ۹۸، از ۴۹ فرودگاه دولتی فعال کشور، فرودگاه سبزوار جزء ۱۶ فرودگاهی است که در هر ۳ شاخص تعداد پروازها، تعداد مسافران و تعداد بار و پست، نسبت به پارسال رشد داشته اند.

🔹در بهمن ۹۸، پروازهای فرودگاه سبزوار، فقط در مسیر تهران و توسط ۳ شرکت هواپیمایی ماهان با هواپیمای BAE و با میزان تاخیر ۸ درصد، شرکت هواپیمایی ایران ایر با هواپیمای ATR و با میزان تاخیر ۲۲ درصد و شرکت هواپیمایی آتا با هواپیمای بوئینگ MD 83 و با میزان تاخیر ۵۷ درصد، انجام شده است.

🔹در ۱۱ ماهه اول سال ۱۳۹۸، فرودگاه سبزوار با انجام ۴۷۴ پرواز، بیش از ۲۶ هزار مسافر و بیش از ۱۶۴ هزار کیلوگرم بار و پست را جابجا نموده است که این آمار نسبت به ۱۱ ماهه اول سال ۹۷، با ۴۵ درصد افزایش در تعداد پروازها (۱۴۸ پرواز بیشتر از پارسال)، ۳۲ درصد افزایش در تعداد مسافران (۶ هزار نفر مسافر بیشتر از پارسال) و ۲۹ درصد افزایش در میزان جابجایی بار و پست (حدود ۳۰ هزار کیلوگرم بار بیشتر از پارسال) روبرو بوده است.

🔹از لحاظ میزان عملکرد ۱۱ ماهه اول سال ۹۸، فرودگاه سبزوار در جایگاه بالاتر از ۲۱ فرودگاه دولتی کشور از جمله ۷ فرودگاه در مراکز استان های کشور شامل بجنورد، همدان، شهرکرد، یاسوج، زنجان، سمنان و اراک قرار گرفته است. ۲ شهر مرکز استان شامل قم و قزوین نیز، فرودگاه فعال مسافربری ندارند.

 

 

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی